Zahvala OŠ Nazarje
Preberi objavo

Novice
Mestna občina Koper je z izvajalcem del CGP iz Novega mesta začela graditi novo parkirno hišo na Muzejskem trgu v Kopru. Izgradnja le-te je ključnega pomena za ureditev prometa v starem mestnem jedru in hkrati prinaša velik doprinos k razvoju historičnega dela mesta z vidika prebivalcev, obiskovalcev in drugih uporabnikov starega mestnega jedra. Vhod do garažne hiše bo izveden s Kopališkega nabrežja, in sicer kot dovoz skozi predor, ki smo ga v družbi RGP začeli graditi septembra.
Parkirna hiša bo imela skoraj 500 parkirnih mest in bo izvedena v treh podzemnih nivojih. Dolžina predora znaša več kot 30 metrov. Družba CGP je z deli pričela v gradbeni jami, v družbi RGP pa smo začeli z izdelavo tunela proti gradbeni jami s smeri Kopališkega nabrežja.
Karakteristični prečni profil predora zajema sledeče podatke:
Na osnovi predhodnih raziskav je bila podana geološka sestava plasti, skozi katere bomo zgradili predor. Zgornja dva metra brežine predstavlja nasip. Pod to plastjo nastopi 4 metre debela plast preperelega do močno preperelega fliša. Sledi plast fliša, ki je sestavljena iz tankoplastnatega laporja z redkimi polami peščenjaka. Najvišja debelina nadkritja nad predorom znaša 5 metrov. Nad predorom poteka Belvederska cesta. Glede na to pričakujemo izkop v zelo zahtevni hribini.
Izkop predora izvajamo v dveh fazah. Prva zajema izkop kalote, druga pa izkop stopnice. Kot podporni ukrep uporabljamo brizgan beton debeline 20 cm, jekleno ločno podporje K-24, dve plasti armaturne mreže in IBO-sidra dolžine 6 m. Pred začetkom del smo izvedli jekleni cevni ščit (pipe roof) v dolžini 15 metrov, ki nam omogoča ustrezno večjo dimenzijo in večjo nosilnost ter s tem stabilnost temena. Na globini 11 metrov bomo ponovno izvedli cevni ščit proti gradbeni jami. Izkopali bomo okoli 1.292 m3 materiala, za kar uporabljamo bager z žlico in pikerjem.
Le-ta bo debeline 20 cm in bo služila kot nosilni element predora in nosilec zaščite hidroizolacije. Bo polkrožne oblike, temeljena v talnem oboku tako, da se bo sila v notranji oblogi preko temelja prenašala na talno ploščo predora.
Izvedba geotehničnih meritev v predoru je nujna, saj se na ta način pridobivajo informacije o pogojih pri gradnji predora. Na podlagi teh podatkov je možno sproti prilagajati vse ključne faze izgradnje predora danim razmeram. Predvidene so sledeče meritve in opazovanja:
Zaradi same dolžine predora, ki sicer meri nekaj več kot 30 metrov, ne moremo govoriti o dolgem predoru, vendar je izgradnja le-tega izredno zahtevna zaradi geologije območja, ki obsega zelo slabo hribino. Prav tako je nad predorom izredno malo nadkritja (do 5 m), zato se bi morebitni posedki, do katerih pa ne sme priti, hipno reflektirali na obstoječi cesti. Zaradi tega predstavlja ta projekt izredno zapleteno gradnjo objekta. Zaključek vseh del predvidevamo v začetku prihodnjega leta.
mag. Marko Ranzinger, vodja Operative